SMM-спеціаліст чи таргетолог: яку професію обрати

Прогорнувши сайти з пошуку роботи хоча б один раз, можна помітити, що поряд з добре відомими вакансіями бухгалтерів, юристів, вчителів, дизайнерів, маркетологів, аналітиків та інженерів з'являються пропозиції роботи SMM-спеціалістом і таргетологом. На ринок праці такі вакансії увірвались дуже стрімко, тому багатьом користувачам важко зрозуміти, в чому полягає суть цих професій. Яка ж різниця між СММ-менеджером і таргетологом? Інколи навіть працівники маркетингової сфери не розуміють цього до кінця.

Безкоштовний майстер-клас

із таргетингу

Дізнатися більше

Що таке SMM, скіли та обов'язки SMM спеціаліста

SMM — це маркетинг у соціальних мережах. Це комплекс заходів, спрямованих на просування брендів, товарів чи послуг через різноманітні соціальні платформи, такі як Facebook, Instagram, TikTok, YouTube та інші. Головна мета СММ — залучити нову аудиторію, підвищити впізнаваність бренду, зміцнити лояльність клієнтів та збільшити продажі.

SMM-менеджер — це фахівець з управління соціальними медіа. Це творча і водночас аналітична професія, яка поєднує в собі маркетинг, комунікацію і креативність. Основна діяльність полягає у розробці та реалізації стратегій маркетингу в соціальних мережах.

Завдання, які виконує такий спеціаліст: 

  • комунікація із замовником з усіх питань;
  • адміністрування аккаунтів соціальних мереж замовника;
  • створення цікавого та привабливого контенту;
  • взаємодія з аудиторією, відповідь на коментарі та повідомлення;
  • побудова та підтримка бренду в соцмедіа.

Часто буває так, що Smm-менеджер одночасно є і копірайтером, і дизайнером, і контент-менеджером, і таргетологом. За цим завжди стоїть досвід та глибоке розуміння своєї справи. Якщо є бажання розвиватись в цій сфері, записуйтесь на наш курс з SMM.

Що таке таргетинг, скіли та обов’язки таргетолога

Уявіть собі стрільця, який не просто стріляє в мішень, а точно знає, куди саме має потрапити його куля. Саме за таким принципом працює таргетолог у цифровому світі. Таргетинг — це мистецтво показати рекламу точно тій людині, яка з найбільшою ймовірністю зацікавиться продуктом або послугою.

Таргетолог — це справжній детектив у світі соціальних мереж. Його завдання — знайти ідеальну аудиторію реклами. Він аналізує:

  • Вподобання. Що цікавить цільову аудиторію? Які сторінки вони лайкають, на які групи підписані?
  • Поведінку. Які сайти відвідують, які товари купують, які відео дивляться?
  • Демографічні дані. Вік, стать, місце проживання, рівень доходу.

Після того, як таргетолог складе детальний портрет ідеального клієнта, він створює рекламні кампанії, які будуть показані саме цій аудиторії

Щоб займатися таргетом, потрібно мати аналітичний склад розуму, креативність та бути уважним до деталей. Курси з таргетингу дають змогу швидко опанувати цю сучасну професію.

Основні відмінності між SMM-спеціалістом і таргетологом

Хоча обидві професії тісно пов'язані з просуванням брендів у соціальних мережах, між SMM-спеціалістом та таргетологом є суттєві відмінності. Пропонуємо розглянути їх детальніше.

Що робить СММ-спеціаліст?

  1. Створює послідовний план дій для досягнення цілей бренду в соцмережах.
  2. Розробляє контент-план, пише пости, створює візуальний контент.
  3. Відповідає на коментарі, проводить конкурси, організовує спільноти.
  4. Відстежує метрики, оцінює ефективність кампаній.
  5. Слідкує за новими тенденціями в соціальних мережах.

Такий фахівець також створює якісний контент, який надалі буде просуватися таргетологом.

Що робить таргетолог?

  1. Налаштовує та запускає рекламні кампанії у різних соціальних мережах.
  2. Розподіляє аудиторію на сегменти для більш точного таргетингу.
  3. Систематично вдосконалює рекламні матеріали та налаштування для досягнення кращих результатів.
  4. Відстежує показники рекламних кампаній.
  5. Планує та оптимізує витрати на рекламу.

На відміну від СММ-менеджера, таргетолог забезпечує максимальне охоплення аудиторії для рекламного контенту.

Кому більше підходить професія SMM-спеціаліста, а кому — таргетолога

Вибір між цими двома професіями залежить від ваших уподобань, навичок та бажань. 

Професія СММ-спеціаліста підійде комунікабельним і творчим особистостям, а також стратегам.

Таргетом цікаво буде займатися людям з аналітичним складом розуму, які вміють працювати з великими обсягами інформації, орієнтовані на результат. 

Можливо, людині підійдуть обидва напрямки — сьогодні є й такі спеціалісти. Це забезпечує комплексний підхід до просування брендів у соціальних мережах.

Головне — зрозуміти свої сильні сторони та вподобання, і тоді робота буде приносити не тільки гроші, а й задоволення.

Автор статті:  
Катерина Калініченко