Плюси й мінуси віддалених професій в IT та digital

Віддалена робота продовжує набирати ще більшої популярності та затребуваності серед роботодавців і працівників. Багато компаній наймають віддалених фахівців, щоб заощадити на оренді приміщення та мінімізувати витрати на роботу офісу.

Безкоштовні майстер-класи

з digital-маркетингу

Дізнатися більше

Порівняння переваг і недоліків віддалених професій у сферах ІТ і диджитал

Робота з дому у сферах ІТ та диджитал — тренд останніх років. Вона завоювала серця багатьох поціновувачів вільного графіка. Як і будь-який інший напрям, вона має свої переваги та недоліки. Тож давайте їх розглянемо.

Переваги

  1. Заощадження часу. Дорога займає різну кількість часу та сил, проте результат один — витрата дорогоцінного відсотка продуктивності та робочого дня на збори та дорогу до офісу. Подальша ефективність роботи суттєво знижується. А ще додайте згаяний у заторах час, якого не уникнути мешканцям великих міст.

Робота з дому допоможе співробітникам «розкритися» і підвищити свою ефективність, уникаючи стресу від виснажливих поїздок і заощаджуючи дорогоцінні години на збори. Експерти називають це корисною реінвестицією часу. 

  1. Підвищення концентрації уваги. Коли заходите в офіс, то спочатку з усіма вітаєтеся, обговорюєте актуальні новини та час від часу відволікаєтеся. Погодьтеся, дуже складно не втрачати продуктивність у такій атмосфері.

Який вигляд має така сама робота з дому? Усе просто — ви ні з ким не вітаєтеся, нічого не обговорюєте, немає тиску й відволікань. Лише зрідка відповідаєте на повідомлення з робочого чату. Результат — концентрація уваги до виконання робочих завдань підвищується в декілька разів!

  1. Віддалені наради також — ефективніші. Не буде незручного мовчання, тривалих вступних промов, виступів непідготовлених колег і перенесення зустрічей. 

Віддалені мітинги відбуваються інакше: 

  • похвилинно спланований графік проведення;
  • час обговорення обмежений;
  • усі ретельно готуються та мають короткий виступ. 

У результаті не витрачається час на зайві діалоги, удосконалюється встановлений таймінг запланованої наради та підвищується продуктивність команди в цілому.

  1. Відновлення балансу роботи та особистого життя. Офісна робота не залишає багато часу для особистого життя. Це вносить багато незручностей у побут: незручно відводити дітей у дитячий садок чи до школи, немає часу на візит до стоматолога або на відвідування спортзалу чи інших закладів. 

Робота на фрилансі покращує баланс робочого та особистого часу. Спеціаліст самостійно оцінює необхідну кількість годин на виконання завдань, контролює свій графік, працює у зручний час на піку своєї продуктивності.

  1. Відсутність контролю. Деяким людям постійний контроль з боку керівництва або колег дуже заважає. 
  1. Робота може бути з вами усюди: у дорозі, на морі, на дачі. Такий формат дає змогу відкривати для себе нові можливості, при цьому мати стабільну роботу й високий дохід. 

Вільний графік без контролю сприяє всебічному розвитку всіх життєвих сфер і розширює горизонти особистого простору.

  1. Праця з дому підвищить рівень комфорту та здоров'я. Економія часу на дорогу до офісу дає можливість витрачати заощаджені ресурси на ранкові пробіжки та заняття спортом. Протягом дня ви зможете виділяти 10-20 хвилин у день на фізичні вправи. Ви не будете харчуватися фаст-фудом, а домашня атмосфера додасть впевненості та гарного настрою. Своє робоче місце зможете обладнати максимально зручно під свої потреби.
  1. Віддалений співробітник заощаджує кошти організації. Віддалений формат роботи заощадить значну суму грошей на додатковій оренді, закупівлі робочого обладнання, комунальних платежах, податках, страховці.
  1. Пошук і найм працівників можливий по всьому світу. Якщо у вашому місті немає потрібного фахівця, спробуйте знайти його в іншому регіоні або навіть країні.
  1. Можливість проходити навчання на онлайн-платформах. Тільки погляньте, наскільки розвинулися сучасні технології! У будь-який момент можна виходити на відеозв'язок з фахівцями, удосконалювати свої знання.

  

Усі ці переваги свідчать про те, що віддалений формат роботи — це крутий і дуже зручний винахід людства, який здатний покращити наше життя.

Недоліки

  1. Відсутність мотивації. Якщо будильник буде систематично відкладатися, а обід затягуватися — продуктивність знизиться. Для того щоб запобігти цьому, треба виховувати в собі дисциплінованість і кожного дня виконувати запланований об'єм роботи.
  2. Відсутність живого спілкування. Віддалена робота може призвести до відчуття відокремленості від колег та від командної роботи. Це відчує лише той, у кого є потреба в спілкуванні.
  3. Проблеми з концентрацією. Деяких людей віддалена робота може відволікати домашніми розвагами, сімейними обов'язками та іншими чинниками.
  4. Відсутність професійного середовища. Деякі спеціалісти можуть відчувати відсутність професійного середовища, що зменшує їхню продуктивність і мотивацію.

Як бачите, переваг значно більше. Та коли обиратимете формат роботи для себе, ретельно все проаналізуйте.

Які напрями віддалених професій найбільш затребувані у сфері ІТ та диджитал

Серед усіх диджитал-професій у 2024 році найбільш затребуваними й актуальними є:

  • Веб-розробка. Зросла потреба у веб-розробниках, які можуть створювати та підтримувати сайти та додатки. Це включає фронтенд та бекенд-розробку, а також розробку мобільних застосунків.
  • Інтернет-маркетинг. З ростом конкуренції в інтернеті компанії шукають ефективніші способи просування своїх продуктів і послуг. Це включає SEO-аналітику, контент-маркетинг, соціальні медіа та інші маркетингові стратегії.
  • SEO-оптимізація. Фахівці з оптимізації сайтів для пошукових систем поліпшують видимість сайту в результатах пошуку — це залучає більше трафіку на сайт. Завдання SEO-спеціаліста полягає в аналізі сайту, визначенні ключових входжень і створенні контенту, який відповідатиме запитам цільової аудиторії.
  • Аналітика даних. Збільшення обсягу даних вимагає спеціалістів, які можуть аналізувати та використовувати їх для прийняття стратегічних рішень. Це можуть бути Big Data, машинне навчання, веб-аналітика та інше.
  • Кібербезпека. З кожним роком зростає загроза кібератак і порушень безпеки даних. Компанії шукають спеціалістів із кібербезпеки, які можуть захищати їхні системи від цих загроз.
  • ІТ-консалтинг. Багато компаній шукають консультантів, які можуть допомогти їм з розробкою та впровадженням нових технологій, оптимізацією процесів і забезпеченням ефективної роботи їхньої ІТ-інфраструктури.
  • Інтернет-розвиток бізнесу та електронна комерція. Зростає попит на спеціалістів, які можуть допомогти компаніям розвивати їхній бізнес в інтернеті, включаючи створення та оптимізацію електронних магазинів.

Ці напрями віддалених професій можуть бути особливо привабливими для тих, хто шукає нові можливості, кар'єрне зростання та вільний графік.

Важливість навичок комунікації та співпраці для віддалених фахівців у цих галузях

Сучасна цифрова епоха сфери ІТ і діджитал постійно розвивається і є висококонкурентною галуззю. Щоб стати успішним спеціалістом, треба володіти важливими навичками:

  • Комунікативні навички. Це ключова навичка в будь-якій професії. Потрібно вміти стисло та чітко доносити технічну інформацію. Важливо навчитися простими словами пояснювати складні технічні концепції людям, які не є технічними спеціалістами. Тому сильні навички письмової та усної комунікації дуже важливі для вашого успіху.
  • Технічні навички. Це основа роботи будь-якого айтівця. Важливо мати глибокі знання про комп’ютерну систему, апаратне та програмне забезпечення. Треба бути знайомим з останніми технологічними тенденціями та досягненнями в ІТ-індустрії.
  • Командна робота. Те, що спеціаліст працює вдома, не означає, що він перестає спілкуватися з іншими фахівцями. Він все одно є частиною команди та веде спільну роботу з колегами над задачами. Важливо налагодити відносини, хоча в такому форматі це може бути дуже складно.
  • Вміння концентруватися. У фахівців, які працюють віддалено, завжди є відволікаючі чинники, які можуть поставити продуктивність на «стоп». Тому навичка абстрагуватися від «шуму» оточення та концентруватися на завданні є дійсно неоціненною.
  • Навичка тайм-менеджменту. Це «жонглювання» кількома проєктами одночасно, вміння розставляти пріоритети та ефективно розподіляти власний час. Спеціаліст має справлятися з неочікуваними викликами, які можуть виникнути під час роботи.
  • Уміння вирішувати складні технічні проблеми. Це запорука успіху для тих, хто працює віддалено. Потрібно не тільки вміти аналізувати проблеми й визначати їх першопричини, а й знаходити ефективне рішення. Творче й нестандартне мислення завжди в пріоритеті.
  • Гнучкість. Дуже важливо вміти пристосовуватися до змін, уміти знаходити вільний для роботи час навіть за форс-мажорів. Треба завжди бути готовим до різних ситуацій і мати додатковий план.

Тож, щоб підкорити IT-сферу, потрібно вміло поєднувати всі вище перераховані навички. Не перепрацьовуйте, завжди будьте впевненими в собі — це значно полегшить роботу.

Як технології полегшують віддалену роботу в ІТ і диджитал-сферах

Далі — деякі новітні технології, які полегшують віддалену роботу.

  1. Розширена й віртуальна реальність дає змогу співробітникам віддалено взаємодіяти з колегами, даними та проєктами у віртуальному просторі, що створює відчуття фізичної присутності, поліпшує співпрацю та зручність комунікації.
  2. Хмарні технології, інструменти спільної роботи. Платформи для спільної роботи, такі як Google Workspace, Microsoft 365 та Slack, дають змогу зручно спілкуватися, спільно редагувати документи та вести проєкти в реальному часі.
  3. Штучний інтелект і машинне навчання. Допомагають автоматизувати багато рутинних завдань, працювати більш ефективно та зосереджено навіть у віддаленому режимі.
  4. Кібербезпека та захист даних. Технології шифрування, мультифакторної аутентифікації та моніторингу забезпечують безпеку під час віддаленої роботи.

Ці технології разом забезпечують удосконалення віддаленої роботи в ІТ та цифрових сферах, дозволяючи зберігати продуктивність та ефективність робочих процесів, попри відстань.

Автор статті:  
Горова Поліна