Маркетинг та кольори

Для чого вам розбиратися в кольорах та їх впливі на людину?

Відповідь проста!
Ви ведете Stories та Instagram, щоб викликати в аудиторії емоції.
А кольори у вашій стрічці: текст, одяг, предмети, елементи, також впливають на емоції глядачів. Вони можуть посилити їх або навпаки — притупити.

психологія кольору в маркетингу

Безкоштовні майстер-класи

з digital-маркетингу

Дізнатися більше

Психологія кольору — це те, як конкретні відтінки та кольори впливають на поведінку чи настрій людини.

Червоний
Позитивні аспекти: сміливість, азарт, лідерство, кохання, впевненість, сила, тепло, енергія, воля, збудження, мужність.
Негативні аспекти: непокора, агресія, небезпека, лють, злість, візуальна напруга.

При правильному використанні червоного кольору можна легко зацікавити тих, кому ви презентуєте свої ідеї. Цей колір також може спонукати ухвалити швидке рішення. Оскільки червоний привертає увагу,використовуйте його для конкретних фраз або тих аспектів, які повинні запам'ятатися аудиторії найбільше. Використовуйте червоний у помірних кількостях, інакше ви ризикуєте виглядати агресивним і надто авторитетним, і, можливо, навіть злякаєте потенційного клієнта.

Синій
Позитивні аспекти: впевненість, зв'язок, довіра, ефективність, спокій, почуття обов'язку, логіка, свіжість, рефлексія.
Негативні аспекти: холодність, відчуженість, відсутність емоцій, неприязнь.

Багато хто воліє використовувати синій, тому що він дає споживачеві почуття лояльності та довіри. Це також відмінний вибір кольору для надання почуття спокою та безпеки.

Жовтий
Позитивні аспекти: оптимізм, впевненість у собі, почуття власної гідності, емоційна сила, екстравертність, дружелюбність, креативність.
Негативні аспекти: ірраціональність, страх, емоційна крихкість, депресія, неспокій.

Найінтенсивніший колір візуального спектру, що робить його найпомітнішим для людського ока. При усвідомленому використанні, це чудовий спосіб привернути увагу. Однак слід врахувати, що він також найбільш втомлюючий для очей. Використовуйте жовтий у невеликих кількостях, привертаючи увагу до важливих фактів, даних, дат тощо.

Зелений
Позитивні аспекти: гармонія, баланс, свіжість, відпочинок, відновлення, впевненість, екологічна свідомість, рівновага, світ.
Негативні аспекти: нудьга, застій, млявість, занепад енергії.

Зелений – це колір життя. Він символізує гармонію, стабільність та баланс. Зелений також стимулює взаємодію та спілкування, він відмінно підходить для заохочення співучасті. Оскільки цей відтінок переважає в природі, він також може позначати довкілля, зростання, оновлення та здоров'я.

Фіолетовий
Позитивні аспекти: духовне усвідомлення, хоробрість, натхнення, вірність, гідність, мудрість, стриманість, розкіш, справжність, якість.
Негативні аспекти: інтровертність, занепад, пригніченість, неповноцінність.

Фіолетовий здатний стимулювати творчий підхід, заспокоювати нерви та піднімати настрій. Він відмінно підходить для того, щоб передати ексклюзивність, розкіш та впевненість.

Оранжевий
Позитивні аспекти: фізичний комфорт, їжа, тепло, безпека, чуттєвість, пристрасть, достаток, веселощі.
Негативні аспекти: розчарування, надмірна яскравість, легковажність, незрілість.

Якщо одна з ваших цілей – мотивувати людей спробувати щось нове, використовуйте помаранчевий. Цей яскравий відтінок часто асоціюється з творчістю та ентузіазмом, ідеально підходить для підбадьорення вашої аудиторії. Однак не перестарайтеся. В іншому випадку помаранчевий може транслювати дивакуватість і відсутність логічних принципів.

Рожевий
Позитивні аспекти: фізичний спокій, виховання, тепло, жіночність, кохання, сексуальність.
Негативні аспекти: емоційна клаустрофобія, виснаження, фізична слабкість.

Оскільки рожевий — це відтінок червоного, він схоже впливає на людей фізично, але діє м'якше і заспокійливо, а не стимулююче. Будучи представником жіночності, рожевий часто використовується в косметичній, фешн та кондитерській промисловості. Рожевий відтінок також асоціюється з надією та співчуттям, тому він є популярним кольором у багатьох благодійних організаціях.

Сірий
Позитивні аспекти: психологічно нейтральний.
Негативні аспекти: відсутність довіри, вогкість, депресія, сонливість, нестача енергії.

Колір абсолютно нейтральный. При використанні лише сірого, він може викликати почуття депресії та інтровертності, але при поєднанні з іншими кольорами (такими як яскравий червоний, жовтий і помаранчевий), він може змусити зображення заграти новими фарбами.

Чорний
Позитивні аспекти: вишуканість, гламур, емоційна безпека, ефективність, змістовність.
Негативні аспекти: пригнічення, холод, загроза, страх, тяжкість.

Оскільки чорний - це колір, в якому немає світла і він сприймається як загрозливий відтінок. Але базовий чорний корисний для переходів, оскільки викликає відчуття нового старту. Чорний також ілюструє витонченість і добре працює у поєднанні з білим, чітко передаючи сенс.

Білий
Позитивні аспекти: стерильність, непорочність, чистота, ясність, простота, вишуканість, ефективність.
Негативні аспекти: надмірна стерильність, холод, бар'єр, неприязнь, елітарність

.При правильному використанні (наприклад, у поєднанні з іншими кольорами), білий є хорошим вибором передачі позитивних повідомлень. Незважаючи на його чистоту та непорочність, він також може сприйматися нудно та дешево.

Коричневий
Позитивні аспекти: серйозність, тепло, природа, приземленість, надійність, підтримка.
Негативні аспекти: брак гумору, тяжкість, витонченість.

Коричневий уособлює ту саму урочистість, що й чорний, але в теплій і стриманій манері. Оскільки це колір, що асоціюється з природою та землею, коричневий — гарний вибір для повідомлень про чесність, стабільність, зцілення та будинок.

як колір впливає на людину

Щоб вибрати правильні кольори, поставте собі кілька важливих запитань:

  • Яке повідомлення я намагаюся передати?
  • Хто моя аудиторія?
  • Які емоції я хочу викликати?
  • Як я можу використовувати кольори, що гармонійно поєднуються з моїм образом?

Бажаємо вам гармонії та виграшних кольорів!

Автор статті:  
Горова Поліна