3 приклади SMM стратегій для бізнесу

Чи можна просуватися у соцмережах без стратегії? Можна, але це буде довго, дорого та інколи безуспішно, адже весь процес перетворюється на суцільний хаос, де немає ні точки А, ні точки Б. SMM-стратегія — це детальний план просування компанії у соцмережах, у якому чітко прописані цілі, способи їхнього досягнення та прогнозовані результати. Вона дозволяє налагодити системну роботу та уникнути прикрих помилок і марних витрат. Докладніше про те, навіщо потрібна SMM-стратегія та як її скласти, ми розповіли нижче.

Безкоштовний майстер-клас

із SMM для бізнесу

Дізнатися більше

Що таке SMM стратегія?

SMM-стратегія — це чіткий та послідовний план, який описує цілі та завдання бізнесу у соцмережах, а також тактику їхнього досягнення. Вона включає інформацію про те, на яких платформах буде присутня компанія, які типи контенту використовуватиме, який тон комунікації з аудиторією обере тощо. SMM-стратегія допомагає спеціалісту донести до замовника, чому він обрав саме цей шлях розвитку і які результати він принесе. Це набагато ефективніше, ніж хаотично викладати контент, не розуміючи потреб та запитів аудиторії, і сподіватися на диво.

Навіщо потрібна SMM стратегія?

Вона допомагає зробити роботу у соцмережах більш налагодженою та ефективною, а також:

Поставити мету. У кожної компанії вона різна. Хтось хоче за допомогою соцмереж підвищити продажі та збільшити кількість клієнтів, хтось прагне сформувати лояльне ком'юніті, а для когось у пріоритеті — побудова позитивного іміджу. Не можна просто написати: «Хочу збільшити продажі на 20% за один місяць через Instagram». Це так не працює! По-перше, треба ставити реалістичні цілі, а по-друге, чітко розписувати шляхи їхнього досягнення та метрики, які допоможуть відстежити, чи все йде за планом.

Спілкуватися з цільовою аудиторією однією мовою. Під час написання стратегії необхідно проаналізувати свою ЦА: її інтереси, віковий діапазон, сферу діяльності тощо. Ця інформація у подальшому дозволить створювати релевантний контент, який підписникам буде цікаво читати, а не перегортати.

Заощадити гроші. SMM-спеціаліст ще на старті прораховує потенційні витрати. Без стратегії є ризик припуститися помилок і злити бюджет у трубу.

Зекономити час. Запустити проєкт без чіткої стратегії означає марно витратити час на тестування гіпотез. Так, у процесі роботи ви зрозумієте, що працює, а що ні, і навіть винесете для себе цінні уроки на майбутнє. Але чи варто витрачати на це ресурси?

Налагодити роботу команди. Таргетологи, дизайнери, контент-мейкери — кожен спеціаліст, який працює над розвитком проєкту, буде розуміти свою роль та завдання. До того ж, за наявності стратегії набагато легше вводити новачків у курс справи без довгих пояснень.

Оцінювати результати. Це найголовніший пункт. SMM — це не лише про творчість і політ фантазії, як вважає більшість. Стратегія дозволяє відстежувати ключові метрики (KPI) та, у разі негативних результатів, оперативно вносити зміни, щоб виправити ситуацію і не дати кораблю потонути.

З SMM-стратегією набагато легше зрозуміти, у якому напрямку ви рухаєтеся, і чи приносять докладені зусилля бажаний фідбек. Це робить процес просування більш керованим і гарантує, що ви не зіллєте гроші замовника.

Що включає в себе SMM стратегія?

Гарна стратегія складається з таких основних блоків:

  • Бриф від клієнта. Перед початком співпраці замовник має заповнити бриф та детально описати специфіку свого бізнесу, ключові переваги, відмінності від конкурентів, завдання, які він прагне вирішити за допомогою соцмереж тощо.
  • Аналітику. Включає аналіз конкурентів, цільової аудиторії, соцмереж клієнта, а також еталонів — брендів чи особистостей, на яких ви плануєте орієнтуватися.
  • Стратегічний блок. Складається з двох великих частин. Перша — це опис бренду, його ДНК та архетипу. Ми визначаємо, що є прийнятним для бренду та яким чином він може спілкуватися з аудиторією. Друга частина — аналіз аудиторії: у яких соціальних мережах вона представлена, як поводиться, які має інтереси, який контент їй може сподобатися та на яких блогерів підписані користувачі.
  • Вибір каналів. У яких соцмережах буде представлений бренд? Тут не працюють принципи на кшталт “чим більше, тим краще” або “якщо мої конкуренти мають сторінки на Фейсбуці, то і мені вона потрібна”. Вибір залежить від того, де саме зосереджена ваша аудиторія.
  • Контактна стратегія. Що, коли і як публікувати? Які рубрики запровадити? Чи планується співпраця з блогерами? Чи будуть якісь спецпроекти? 
  • Стратегія платного просування. На органічних охопленнях вибитися у топ майже нереально, тому на допомогу приходить платне просування. Треба визначити бюджет та описати ключові KPI і методи їхнього відстеження.
  • Tone of Voice. Яким буде голос бренду? Офіційний, неофіційний, жартівливий, серйозний, надихаючий? Як компанія реагуватиме на негатив? Чи буде використовувати емодзі? 
  • Технічний блок. Описується бюджет, команда, строки та основні процеси.

Як написати SMM стратегію?

Тепер переходимо до найцікавішої і водночас найскладнішої частини — процесу створення стратегії. Ось основні кроки:

  • Знайти відповідь на питання “Для чого?”. Потрібно розуміти, навіщо ви працюєте над проєктом у напрямку SMM. Найчастіше SMM-ники концентруються на таких цілях: збільшення впізнаваності, лідогенерація, формування лояльного ком’юніті, підвищення продажів, забезпечення клієнтів підтримкою, залучення трафіку на сайт.
  • Вивчення аудиторії. Якщо ви не розумієте свою аудиторію та її потреби, не розраховуйте на продажі. Саме детальний аналіз інтересів, запитів та “болей” ЦА допомагає створювати влучний контент і сформувати правильну модель поведінки з нею.
  • Вивчення ринку та конкурентів. Щоб скласти ефективну стратегію, варто звернути увагу і на конкурентів у ніші. Подивитися, які підходи та інструменти вони використовують, і адаптувати це під свій проєкт. Важливо: головна мета аналізу — надихнутися та зрозуміти, як можна зробити ще краще, а не повністю скопіювати чуже бачення.
  • Розробка концепції. Після того як ви виявили потреби аудиторії та її інтереси, а також виділили основні конкурентні переваги свого проєкту, варто продумати концепцію спільноти — єдину ідею, якій повинен підпорядковуватися весь контент, що публікується вами.
  • Визначення цілей та завдань. Без конкретних цілей ваша робота у соцмережах буде хаотичною та малоефективною. До того ж вам буде складно відстежувати прогрес. Краще проставляти цілі за методикою SMART, згідно з якою вони мають бути: конкретними (Specific), вимірюваними (Measurable), досяжними (Achievable), актуальними (Relevant) та обмеженими у часі (Time-bound).
  • Вибір майданчиків. Не обов'язково бути присутнім на всіх платформах. Оберіть кілька майданчиків, щоб тримати на них якісний фокус, і поступово масштабуйтеся, якщо в подальшому будете бачити в цьому потребу. Також у вас має бути розроблена окрема стратегія для кожної соцмережі, але всі вони повинні бути узгоджені із загальним планом.
  • Складання контент-плану. Розпишіть рубрики та теми, а також розподіліть контент за форматом, складністю реалізації і бюджетом, який потрібно витратити на його створення.
  • Визначення каналів та механік просування. Як ми писали вище, на органіці далеко не просунутися, тому ваша стратегія обов'язково повинна містити блок про платні інструменти. Визначте, за рахунок чого ви плануєте просуватися: співпраця з блогерами, взаємний піар, таргетована реклама тощо.
  • Робота над ком'юніті-стратегією. Детально пропишіть, якої тональності комунікації ви будете дотримуватися. У tone of voice відображається культура компанії, її цінності, філософія та ставлення до споживача. Але ToV — це не лише про текст, це про загальний посил бренду, який проявляється як у темах, які він висвітлює, так і у візуалі.

Далі ви повинні періодично збирати статистику та аналізувати результати, щоб зрозуміти, чи виконуються заплановані KPI. Якщо у процесі реалізації стратегії ви побачили помилки або помітили, що щось не працює, це привід внести зміни.

Приклади SMM стратегій для різних видів бізнесу

Нижче ви знайдете приклади SMM-стратегій для різних сфер

  • Стоматологічна клініка

Цілі: зростання впізнаваності, створення позитивного іміджу, формування лояльного ком’юніті, збільшення кількості пацієнтів.

Канали: Instagram, Facebook, TikTok.

Контент: продаючий контент (кейси "було-стало", знижки, акції, детальна інформація про послуги), розважальний (найпоширеніші міфи та боротьба з ними, ситуативний контент, підбірка фільмів на медичну тематику, інтерактиви, гейміфікація), іміджевий (знайомство з командою, інтер'єр, загальна атмосфера, робочий процес), корисний (чеклісти, відповіді на поширені запитання, поради від експертів), відгуки пацієнтів.

Tone of Voice: наш тон — образ помічника та друга, який завжди дасть слушну пораду, заспокоїть та простими словами розповість про складні процеси.

Ми максимально відкриті до спілкування, оперативно доносимо до дописувачів інформацію, обробляємо всі коментарі та заперечення. Не використовуємо складні/професійні терміни без додаткового пояснення, не лякаємо клієнтів жахливими наслідками. Звертаємося на "ви", але при цьому створюємо "сімейне" ком’юніті. Наша аудиторія — це не просто пацієнти, а люди, яких ми продовжуємо підтримувати навіть поза стінами кабінету.

Стратегія платного просування: таргетована реклама в Instagram і Facebook.

Стратегія взаємодії з аудиторією: конкурси та розіграші, колаборації з місцевими блогерами, підтримка пацієнтів через відгуки.

  • Автосервіс

Цілі: збільшення кількості клієнтів, підвищення впізнаваності бренду, створення лояльної бази клієнтів, формування іміджу надійного та професійного сервісу.

Канали: Instagram, Facebook, TikTok, YouTube.

Контент: корисне для автовласників (правила догляду, що допоможуть подовжити термін експлуатації автівки, рекомендації щодо вибору запчастин, розхідників тощо), кейси (наявність великої кількості прикладів робіт є одним з вирішальних факторів при прийнятті рішення клієнтом), комерційна (інформування щодо послуг, акцій, пропозицій, вільних місць тощо; частину контенту подаємо через ідею "краще заздалегідь запобігти виникненню несправності і вчасно звернутися до СТО"), новини (ділимося потенційно цікавою інформацією для читачів щодо виходу цікавих моделей автівок, новини розмитнення для українців тощо).

Tone of Voice: ми наче друг, який легко й простими словами розповідає про процеси, хоче заздалегідь вберегти від зайвих проблем та витрат. Приходить на допомогу у разі її виникнення. Друг, який залюбки розповість про цікаві новинки, акції, поради і хоче бути відкритим. Ми впевнені в якості послуг, що надаються, знаємо свої сильні сторони і готові ними ділитися.

Стратегія платного просування: таргетована реклама на послуги автосервісу, знижки та акції на ремонти, кампанії на сезонні пропозиції (наприклад, "Перевірте авто до зими"), рекламні пости з кейсами ремонту автомобілів (до/після).

Стратегія взаємодії з аудиторією: конкурси для підписників (наприклад, виграти безкоштовну діагностику авто або знижку на наступне обслуговування), колаборації з блогерами на автомобільну тематику (відгуки про сервіс, огляди послуг).

  • Школа іспанської мови

Цілі: підвищення впізнаваності школи, залучення нових студентів, формування лояльного ком'юніті, створення іміджу професіоналів у навчанні іспанської мови.

Канали: Instagram, Facebook, YouTube, TikTok, Telegram.

Контент: навчальний (вивчаємо нові слова, об’єднані однією темою, розбираємо граматичні моменти), про Іспанію (факти, про менталітет та культуру), інформаційний (послуги, переваги школи, анонси запусків груп, процес проведення уроків), відгуки, про викладачів (відеовізитівки, міні-інтерв’ю, рекомендації від викладачів).

Tone of Voice: наш тон — образ експерта та помічника, який знайомить з Іспанією та іспанською мовою, говорячи про все простою та доступною мовою. Ми відкриті до діалогу та чітко розуміємо, чим можемо зачепити кінцевого споживача, активно використовуємо наші тригери у різній текстовій подачі публікацій. Ми хочемо надихати студентів на вивчення мови, даючи їм можливість не тільки навчатися, а й захоплюватися процесом.

Емоційність: щоб підкреслити позитивний настрій та передати через текст атмосферу – використовуємо іспанські фрази, звернення та прощання, такі як:
Por favor, Hola, Saludos, Buenos días, Hola amigos!, Adios, Gracias.

Стратегія платного просування: таргетована реклама на Instagram і Facebook з інформацією про набір у групи, знижки для нових студентів, інформація про курси для різних рівнів, рекламні пости з історіями успіху студентів.

Стратегія взаємодії з аудиторією: взаємодія в коментарях під постами, відповіді на питання щодо курсів, мови, культурних особливостей, використання сторіз для опитувань.

Як бачите, SMM-стратегія — це не просто набір кроків, а важливий інструмент, який дозволяє бізнесу ефективно просуватися в соціальних мережах, досягати поставлених цілей і уникати безладдя. Якщо ви хочете опанувати процес їх створення, запрошуємо на курс “SMM-спеціаліст 5.0”, на якому ви навчитеся формувати результативні стратегії для будь-якої ніші.

Автор статті:  
Горова Поліна