Чи можна просуватися у соцмережах без стратегії? Можна, але це буде довго, дорого та інколи безуспішно, адже весь процес перетворюється на суцільний хаос, де немає ні точки А, ні точки Б. SMM-стратегія — це детальний план просування компанії у соцмережах, у якому чітко прописані цілі, способи їхнього досягнення та прогнозовані результати. Вона дозволяє налагодити системну роботу та уникнути прикрих помилок і марних витрат. Докладніше про те, навіщо потрібна SMM-стратегія та як її скласти, ми розповіли нижче.
SMM-стратегія — це чіткий та послідовний план, який описує цілі та завдання бізнесу у соцмережах, а також тактику їхнього досягнення. Вона включає інформацію про те, на яких платформах буде присутня компанія, які типи контенту використовуватиме, який тон комунікації з аудиторією обере тощо. SMM-стратегія допомагає спеціалісту донести до замовника, чому він обрав саме цей шлях розвитку і які результати він принесе. Це набагато ефективніше, ніж хаотично викладати контент, не розуміючи потреб та запитів аудиторії, і сподіватися на диво.
Вона допомагає зробити роботу у соцмережах більш налагодженою та ефективною, а також:
✅ Поставити мету. У кожної компанії вона різна. Хтось хоче за допомогою соцмереж підвищити продажі та збільшити кількість клієнтів, хтось прагне сформувати лояльне ком'юніті, а для когось у пріоритеті — побудова позитивного іміджу. Не можна просто написати: «Хочу збільшити продажі на 20% за один місяць через Instagram». Це так не працює! По-перше, треба ставити реалістичні цілі, а по-друге, чітко розписувати шляхи їхнього досягнення та метрики, які допоможуть відстежити, чи все йде за планом.
✅ Спілкуватися з цільовою аудиторією однією мовою. Під час написання стратегії необхідно проаналізувати свою ЦА: її інтереси, віковий діапазон, сферу діяльності тощо. Ця інформація у подальшому дозволить створювати релевантний контент, який підписникам буде цікаво читати, а не перегортати.
✅ Заощадити гроші. SMM-спеціаліст ще на старті прораховує потенційні витрати. Без стратегії є ризик припуститися помилок і злити бюджет у трубу.
✅ Зекономити час. Запустити проєкт без чіткої стратегії означає марно витратити час на тестування гіпотез. Так, у процесі роботи ви зрозумієте, що працює, а що ні, і навіть винесете для себе цінні уроки на майбутнє. Але чи варто витрачати на це ресурси?
✅ Налагодити роботу команди. Таргетологи, дизайнери, контент-мейкери — кожен спеціаліст, який працює над розвитком проєкту, буде розуміти свою роль та завдання. До того ж, за наявності стратегії набагато легше вводити новачків у курс справи без довгих пояснень.
✅ Оцінювати результати. Це найголовніший пункт. SMM — це не лише про творчість і політ фантазії, як вважає більшість. Стратегія дозволяє відстежувати ключові метрики (KPI) та, у разі негативних результатів, оперативно вносити зміни, щоб виправити ситуацію і не дати кораблю потонути.
З SMM-стратегією набагато легше зрозуміти, у якому напрямку ви рухаєтеся, і чи приносять докладені зусилля бажаний фідбек. Це робить процес просування більш керованим і гарантує, що ви не зіллєте гроші замовника.
Гарна стратегія складається з таких основних блоків:
Тепер переходимо до найцікавішої і водночас найскладнішої частини — процесу створення стратегії. Ось основні кроки:
Далі ви повинні періодично збирати статистику та аналізувати результати, щоб зрозуміти, чи виконуються заплановані KPI. Якщо у процесі реалізації стратегії ви побачили помилки або помітили, що щось не працює, це привід внести зміни.
Нижче ви знайдете приклади SMM-стратегій для різних сфер
Цілі: зростання впізнаваності, створення позитивного іміджу, формування лояльного ком’юніті, збільшення кількості пацієнтів.
Канали: Instagram, Facebook, TikTok.
Контент: продаючий контент (кейси "було-стало", знижки, акції, детальна інформація про послуги), розважальний (найпоширеніші міфи та боротьба з ними, ситуативний контент, підбірка фільмів на медичну тематику, інтерактиви, гейміфікація), іміджевий (знайомство з командою, інтер'єр, загальна атмосфера, робочий процес), корисний (чеклісти, відповіді на поширені запитання, поради від експертів), відгуки пацієнтів.
Tone of Voice: наш тон — образ помічника та друга, який завжди дасть слушну пораду, заспокоїть та простими словами розповість про складні процеси.
Ми максимально відкриті до спілкування, оперативно доносимо до дописувачів інформацію, обробляємо всі коментарі та заперечення. Не використовуємо складні/професійні терміни без додаткового пояснення, не лякаємо клієнтів жахливими наслідками. Звертаємося на "ви", але при цьому створюємо "сімейне" ком’юніті. Наша аудиторія — це не просто пацієнти, а люди, яких ми продовжуємо підтримувати навіть поза стінами кабінету.
Стратегія платного просування: таргетована реклама в Instagram і Facebook.
Стратегія взаємодії з аудиторією: конкурси та розіграші, колаборації з місцевими блогерами, підтримка пацієнтів через відгуки.
Цілі: збільшення кількості клієнтів, підвищення впізнаваності бренду, створення лояльної бази клієнтів, формування іміджу надійного та професійного сервісу.
Канали: Instagram, Facebook, TikTok, YouTube.
Контент: корисне для автовласників (правила догляду, що допоможуть подовжити термін експлуатації автівки, рекомендації щодо вибору запчастин, розхідників тощо), кейси (наявність великої кількості прикладів робіт є одним з вирішальних факторів при прийнятті рішення клієнтом), комерційна (інформування щодо послуг, акцій, пропозицій, вільних місць тощо; частину контенту подаємо через ідею "краще заздалегідь запобігти виникненню несправності і вчасно звернутися до СТО"), новини (ділимося потенційно цікавою інформацією для читачів щодо виходу цікавих моделей автівок, новини розмитнення для українців тощо).
Tone of Voice: ми наче друг, який легко й простими словами розповідає про процеси, хоче заздалегідь вберегти від зайвих проблем та витрат. Приходить на допомогу у разі її виникнення. Друг, який залюбки розповість про цікаві новинки, акції, поради і хоче бути відкритим. Ми впевнені в якості послуг, що надаються, знаємо свої сильні сторони і готові ними ділитися.
Стратегія платного просування: таргетована реклама на послуги автосервісу, знижки та акції на ремонти, кампанії на сезонні пропозиції (наприклад, "Перевірте авто до зими"), рекламні пости з кейсами ремонту автомобілів (до/після).
Стратегія взаємодії з аудиторією: конкурси для підписників (наприклад, виграти безкоштовну діагностику авто або знижку на наступне обслуговування), колаборації з блогерами на автомобільну тематику (відгуки про сервіс, огляди послуг).
Цілі: підвищення впізнаваності школи, залучення нових студентів, формування лояльного ком'юніті, створення іміджу професіоналів у навчанні іспанської мови.
Канали: Instagram, Facebook, YouTube, TikTok, Telegram.
Контент: навчальний (вивчаємо нові слова, об’єднані однією темою, розбираємо граматичні моменти), про Іспанію (факти, про менталітет та культуру), інформаційний (послуги, переваги школи, анонси запусків груп, процес проведення уроків), відгуки, про викладачів (відеовізитівки, міні-інтерв’ю, рекомендації від викладачів).
Tone of Voice: наш тон — образ експерта та помічника, який знайомить з Іспанією та іспанською мовою, говорячи про все простою та доступною мовою. Ми відкриті до діалогу та чітко розуміємо, чим можемо зачепити кінцевого споживача, активно використовуємо наші тригери у різній текстовій подачі публікацій. Ми хочемо надихати студентів на вивчення мови, даючи їм можливість не тільки навчатися, а й захоплюватися процесом.
Емоційність: щоб підкреслити позитивний настрій та передати через текст атмосферу – використовуємо іспанські фрази, звернення та прощання, такі як:
Por favor, Hola, Saludos, Buenos días, Hola amigos!, Adios, Gracias.
Стратегія платного просування: таргетована реклама на Instagram і Facebook з інформацією про набір у групи, знижки для нових студентів, інформація про курси для різних рівнів, рекламні пости з історіями успіху студентів.
Стратегія взаємодії з аудиторією: взаємодія в коментарях під постами, відповіді на питання щодо курсів, мови, культурних особливостей, використання сторіз для опитувань.
Як бачите, SMM-стратегія — це не просто набір кроків, а важливий інструмент, який дозволяє бізнесу ефективно просуватися в соціальних мережах, досягати поставлених цілей і уникати безладдя. Якщо ви хочете опанувати процес їх створення, запрошуємо на курс “SMM-спеціаліст 5.0”, на якому ви навчитеся формувати результативні стратегії для будь-якої ніші.